Pomoc dziecku

 logo serwisu pomoc dzieciom Serwis Pomoc dziecku

Zadbaj o rozwój swojego dziecka

Zdjęcie usmiechniętej rodziny

SMYKO-MULTISENSORYKA

Data dodania środa, 30 października 2019
Cykl zajęć sensorycznych dla dzieci 2- i 3-letnich

 

SMYKO – MULTISENSORYKA TM

Cykl zajęć sensorycznych dla dwu i trzylatków

 o charakterze rozwojowym, profilaktycznym, przesiewowym i edukacyjnym

Rok szkolny 2019/20

 Cele zajęć:

·        Wspieranie rozwoju małego dziecka pod względem sensorycznym

·        Zapobieganie powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju)

·        Zapobieganie pogłębianiu się istniejących już deficytów sensorycznych

·        Wstępne określenie profilu sensorycznego małego dziecka

·        Kształcenie rodziców, w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.

 

Cykl obejmuje 8 spotkań po ok 45-60 min.

Termin i miejsce: czwartki godz. 10.30.

                                Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna TOP  ul.                                            Raszyńska 8/10, sala 110

Czas trwania:  cyklicznie od 10 października 2019r

Liczba uczestników w grupie: 4-6 osób (na zajęciach dziecko jest zawsze pod opieką opiekuna)

Zapisy u prowadzących w piątki w godz. 8-16 pod nr tel. 22/822-36-01 wew.108.

 Prowadzące:  pedagog, terapeuta SI – Monika Piechota

                        pedagog, terapeuta SI – Agnieszka Scisłowska

      

 

ZAJĘCIA SMYKO – MULTISENSORYKA™ 

Czym są?

Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został  stworzony w oparciu o teorię integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej Aleksandrę Charęzińską.

SMYKO – MULTISENSORYKA™ są zajęciami o charakterze:

  • Rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną).
  • Profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju). Zapobiegają również pogłębianiu się istniejących już deficytów sensorycznych.
  • Przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
  • Edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.

Dla kogo?

Zajęcia w Poradni TOP skierowane dzieci dwu i trzyletnich i ich rodziców lub opiekunów, z podziałem na grupy wiekowe

Zapraszamy wszystkie dzieci,  a w szczególności  dzieci z grupy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej, czyli:

  • ciąża wysokiego ryzyka (min. bliźniacze i wieloracze, in-vitro, zagrożone),
  • nieprawidłowości okołoporodowe, – porody przez cesarskie cięcie,
  • wcześniactwo,
  • obniżona punktacja Apgar,
  • nieprawidłowości w napięciu mięśniowym (obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe, asymetria)
  • problemy z ssaniem,
  • późne osiąganie kamieni milowych w rozwoju,
  • dzieci o wysokich potrzebach „High Need Baby”(mało śpią i często się wybudzają, trudno zasypiają, bardzo dużo płaczą, chcą być ciągle noszone bądź unikają kontaktu fizycznego),
  • dzieci nadwrażliwe na bodźce.

 

 

Jak są prowadzone?

  • Na zajęciach stymulujemy 7 zmysłów.
  • Zajęcia są modyfikowane do możliwości i potrzeb poszczególnej grupy.
  • Każde zajęcia przebiegają stałego planu, w specjalnie przygotowanej do tego sali.
  • Zabawy i aktywności są proponowane przez prowadzącego, ale jest też czas na zabawę własną.
  • Nigdy nie zmuszamy i nie robimy nic na siłę, zajęcia są tak zaaranżowane aby każdy znalazł coś dla siebie – staramy się podążać za dzieckiem na ile to tylko możliwe i pod tym kątem modyfikować zabawy.
  • Rodzice dostają informacje w jaki sposób bawić się z własnym dzieckiem i dlaczego.
  • Standardem na zajęciach jest również możliwość podwieszenia sprzętu stymulującego układ przedsionkowy.
  • Specjalnie do programu SMYKO- MULTISENSORYKA™ została napisana ścieżka dźwiękowa (przez profesjonalnych muzyków/ muzykoterapeutów) która odpowiada poszczególnym częściom zajęć.